במקום ישראל: אפריקה החלה לייצא קנאביס רפואי לקנדה

משלוח הקנאביס הרפואי הראשון מאפריקה יצא השבוע מחברה במדינת ‘לסוטו’ הקטנה אל עבר קנדה, שם חברות הקנאביס מעוניינות בגנטיקת קנאביס אפריקנית מקורית. “יש לנו קונים שעומדים בתור,” אומר מייסד החברה המייבאת.

בזמן שישראל ממשיכה להתמהמה, יצא השבוע מאפריקה המשלוח הראשון של קנאביס רפואי לקנדה – היעד העיקרי אליו מיועדת היתה להגיע הסחורה הישראלית.

האחראית על היצוא הראשון מהיבשת השחורה היא חברת ‘מדי קינגדום‘ (Medi Kingdom) ממדינת “לסוטו” הקטנה, המונה כ-2 מיליון תושבים. לסוטו היא אחת משלוש המדינות היחידות בעולם שכל גבולותיהן נמצאים בתוך מדינה אחרת (לסוטו במדינת דרום אפריקה וסן מרינו והותיקן באיטליה).

המשלוח הראשון יצא ממדי קינגדום בלסוטו אתמול (26.3.18) וצפוי להגיע בימים הקרובים ליעדו בעיר ונקובר, קנדה, עבור חברת ‘רייזו סיינס‘ (Rhizo Sciences) שחתמה על הסכם בלעדיות עם החברה האפריקנית.

למרות החדשות מדובר במשלוח ראשון קטן יחסית, של 850 גרם בלבד, המיועד להגיע ראשת לבדיקה יסודית במעבדות חברת ‘אננדייה’ בקנדה, שלאחריה יועברו לידי ‘רייזו’ שתשווק את הזנים האפריקנים במדינה.

“יש לנו קונים קנדים שעומדים בתור לרכוש את הסחורה מאפריקה,” מסר דאלאס מקמילן, מייסד החברה.

בשיחה עם מגזין קנאביס מסר בנוסף מנכ”ל החברה ג’יימס מאטר כי “אתמול בהחלט היה יום היסטורי לא רק עבור מדי קינגדום ורייזו, אלא בשביל לסוטו כולה. הצבנו סטנדרט חדש כמדינה הראשונה שמייצאת קנאביס רפואי לחו”ל ואנו מאוד גאים על כך”.

עוד הוא ציין כי בכוונת החברה לייצא בקרוב קנאביס רפואי גם לאוסטרליה, ניו זילנד, מקסיקו, פרו ומדינות באירופה כמו מלטה, מקדוניה, איטליה, פורטוגל ובריטניה.

מלבד ‘מדי קינגדום’ גם חברת ‘ורב דיינמיקסהחלה לאחרונה בפעילות בתחום הקנאביס הרפואי במדינת לסוטו לאחר השקעה על סך 10 מיליון דולר שקיבלה מחברת הקנאביס הרפואי הקנדית ‘נוברה‘ (Nuuvera).

בנוסף בשבוע שעבר השקיעה חברת קנאביס רפואי קנדית אחרת כ-10 מיליון דולר קנדיים (7.7 מיליון דולר אמריקאי) בחברת הקנאביס הרפואי ‘מדיגרו‘ (Medigrow), גם היא ממדינת לסוטו.

משלוח זה מאפריקה לקנדה מגיע חודש בדיוק לאחר המשלוח הראשון שנעשה בכיוון ההפוך – מקנדה לאפריקה.

מדינות נוספות באפריקה הפועלות להקמת ענפי קנאביס רפואי מלבד לסוטו הן דרום אפריקה, זמביה, זימבבואה, סווזילנד וגאנה.

חוות קנאביס רפואי של מדי קינגדום, לסוטו אפריקה
חוות הקנאביס של מדי קינגדום, לסוטו, אפריקה

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר